Yukarıdaki sorulardan ilk ikisine kesinlikle hayır, son ikisine ise belki diye yanıt vermek daha doğru olacak. Çünkü hiçbir araçüreticisi bundan 5-10 yıl önce ne çevreci bir araç üretmek, ne de yakıt tüketimini düşürmek için bu kadar çok çaba sarf etmiyordu.
Fakat kyoto Protokolü ile başlayan ve kanun koyucuların sıkı kurallara bağladığı emisyon oranları, araç üreticilerinin Ar-Ge departmanında bir eğlencearacı olmaktan öteye gitmeyen çevreci araçları artık yollarda yürür hale getirdi. Başlangıçta hibrid araçlar vardı. Şimdi ise tam elektrikli araçlarda, hidrojen yakıt hücreli araçlar ise daha uzun vadede seri üretimde yer alacak gibi görünüyor. Elektrikli ve hidrojen yakıt hücreli araçları şimdilik bir kenara bırakalım...
Çoktandır ülkemizde değilse bile özellikle Amerika ve bazı Avrupa ülkelerinde yer alan araçlara göz atalım. Acaba açlar sanıldığı kadar azmı yakıt tüketiyor?
En az yakıt tüketen hibrid araçlar (Şehiriçi/şehir dışı) | |
1. Toyota Prius (hibrid) Toyota Prius (hibrid) | 4.6/4.90 |
2. Ford Fusion Hybrid FWD, Mercury Milan Hybrid FWD | 5.7/6.5 |
3. Honda CivicHybrid | 5.9/5.2 |
4. Honda Insight (hibrid) | 5.9/5.5 |
5. texus H5250h (hibrid) | 6.7/6.9 |
6. Nissan Altima Hybrid | 6.7/7.1 |
7. Ford Escape Hybrid FWD, Mazda Tribute Hybrid 2WD, Mercury Mariner Hybrid FWD 6.7/7.6 | |
8. Smart fortwo Cabriolet (automatic) Smart fortwo Coupe (automatic) | 7.1/5.7 |
9. Toyota Camry Hybrid | 7.1/6.9 |
10.texusRX450h (hibrid, 2WD) | 7.3/8.4 |
Listedeki bir başka dikkat çekici nokta ise, içten yanmalı motorların zıttı bir şekilde, hibrid araçların şehir içinde daha az yakıt tüketiyor olması. Açıkçası hem bizim önceki nesil Prius ile yaptığımız testler, hem de lisansör dergimiz Auto Bild'in diğer hibrid araçlarla yaptığı testler gösterdi ki, bu araçlar yakıt tüketimi açısından ancak şehir içinde avantaj sağlıyor, şehir dışında ise dizel araçlardan çok da farklı değil.
No comments:
Post a Comment